Vallöfte uppfyllt - Nytt kulturhus

Nu infrias ännu ett vallöfte - nytt kulturhus/bibliotek på Köpmansgatan

Inför valet 2018 lovade Centerpartiet kämpa för att utveckla och upprusta kulturhus/bibliotek. Nu blir det äntligen av.

Den 1 september gjordes första "släggtaget" på det som ska blir det nya kombinerade biblioteket och kulturhuset. Det är gamla Loppanhuset på Köpmansgatan som ska bli det nya kulturhuset/biblioteket.

På bilden syns Ulf Molin (C), Anders Ståhl (M), Peter Schölander (M) och Henrik Andersson på HA Bygg slå släggor för att riva och sedan bygga nytt.

Biblioteket är en viktig samlingsplats för alla som bor i kommunen. Här kan vi träffas över generations- och språkgränser. Kultur, böcker och tidningar vidgar våra vyer och öppnar för nya perspektiv. Utöver biblioteket i Höganäs vill vi att det ska finnas bibliotek i byarna. Vi vill att fler ska få möjlighet att både ta del av kultur och "utöva" kultur, t ex vara med i föreningar. Till exempel ska skolorna kunna användas kvällstid av föreningar.

Läs även HD:s artikel, länk här