Några av ledamöterna som ställde upp i valet 2022 för Centerpartiet Kristianstad.

Gruppmöte den 12 februari!

Alla medlemmar i centerrörelsen i Kristianstad hälsas välkomna till Gruppmöte måndagen den 12 februari kl 18.30-20.30 i Rådhus Skåne. Karl Gemfeldt, gruppledare, tar upp aktuella frågor i kommunen, vi går igenom ärenden i nämnder och styrelser, däribland från kommunstyrelsen.

Kan man av olika skäl inte närvara på plats ordnar vi digital uppkoppling. Hör gärna av dig innan om du kan komma på karl@gemfeldt.se eller sms på 076-887 07 59, samt om du önskar vara med digitalt.

Annette Linander

kretsstämma den 26 februari!

Alla medlemmar i centerrörelsen i Kristianstad hälsas välkomna till Kretsstämma måndagen den 26 februari kl 19.00 - 21.00 på Brunnen i Arkelstorp. Avprickning från kl. 18.30.

Kvällen inleds med att Annette Linander, ledamot i regionfullmäktige och nr 21 på vår EU-lista, kommer och pratar inför det stundande EU-valet. I en orolig tid behöver demokratiprojektet EU stärkas med fokus på de frågor ingen nation kan klara ensam. Kom och ställ dina frågor om EU-valet!

Efter föredrag och frågestund bjuder kresten på smörgåstårta med lättöl/vatten, under kvällen även kaffe/té med liten kaka. Därefter sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Kallelse till stämman, dagordning och valberedningens förslag, mailas till alla medlemmar som har mailadress, till övriga postas de, så att dessa når medlemmarna senast 14 dagar innan stämman, dvs 12 februari. Samtliga handlingar (inklusive verksamhetsberättelse, verksamhetsplan 2024, bokslut och budget), kommer att finnas tillgängliga på stämman. Kom ihåg att betala din medemsavgift i god tid inför stämman!

Meddela om du önskar smörgåstårta samt eventuell specialkost senast den 22 februari, genom att skicka ett sms på 0708-272683 eller maila till lena.holst@centerpartiet.se.

Brunnen ligger på Hallabodavägen 8-3, strax utanför Arkelstorp.

övriga Gruppmöten i vår!

Kommande Gruppmöten i vår är måndagen den 18 mars, tisdagen den 23 april och måndagen den 20 maj , alla kl 18.30-20.30 i Rådhus Skåne. Karl Gemfeldt, gruppledare, tar upp aktuella frågor i kommunen, vi går igenom ärenden i nämnder och styrelser, däribland från kommunstyrelsen.

De blir även ett kombinerat gruppmöte/sommaravslutning i juni, vi återkommer med datum och plats.

Bli medlem i Centerpartiet