VÄLKOMMEN TILL CENTERPARTIET
I NYKÖPING

Alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik. Centerpartiet är ett grönt, frihetligt parti med fötterna på jorden. Vi tänker göra allt vi kan för att fler ska få ett jobb att gå till. En av våra allra största utmaningar är att stoppa klimatförändringarna. För att vi ska få ett hållbart samhälle måste alla ta ansvar. Alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik.

Lista till valet 2022

Martina Hallström, kommunalråd och gruppledare i dag, toppar Centerpartiets lista till Kommunvalet i september.
Jonas Jegers, i dag är vice ordförande i vård och omsorgsnämnden, på plats två.

På tredje plats är Sofia Aktergård, i dag ersättare i Kultur och fritidsnämnden och ersättare i Kommunfullmäktige.
Som nummer fyra är Torbjörn Olsson, som i dag är ordförande i Kompetens- och arbetsmarknadsnämnden.
På plats fem är Catharina Rehnström, är i dag ledamot i Socialnämnden.

-Bli medlem och var med och påverka!

sol-has-bg