Det ska vara tryggt att åldras

Bild

Det ska kännas tryggt att åldras. Kvalitet och valfrihet ska känneteckna omsorgen i Vingåkersbygden!

Vi blir alla äldre och det kan kännas naturligt och bra eller skrämmande. Trygghet genom livet är viktigt för oss i Centerpartiet. Oavsett om du har en familj som slåss för dina rättigheter på ålderns höst eller om du är ensamstående och utan barn så ska veta att i Vingåker får du omsorg med kvalitet och att du har rätt att välja bort det du inte trivs med.

Vi ser att fler förebyggande hälsoinsatser för seniorer bidrar både till livsglädje och mindre behov av sjukvård. Den som vårdar en anhörig skall få bättre stöd. Brott mot äldre ska förebyggas och utredas effektivt. Vård och omsorg anpassad efter dig oavsett ålder ger trygghet och livskvalitet. Det ska vara roligt att vara senior i Vingåkersbygden!

Läs mer i vårt seniorpolitiska manifest

Bli medlem i Centerpartiet