Martin Ådahl

Personbild

Ekonomisk-politisk talesperson. Riksdagsledamot från Stockholms stad. Ledamot i verkställande utskottet.

Jag är en stolt småbarnspappa som brinner för frihet, öppenhet och miljö. I många år var jag nationalekonom på Riksbanken. Därefter startade jag nyhetsmagasinet Fokus, vilket lärde mig småföretagarens tuffa vardag, och efter det den gröna liberala tankesmedjan Fores, som jobbar med miljö, entreprenörskap och migration. Som Centerpartiets chefsekonom jobbade med att underbygga vår politik sedan 2013.

En viktig del av min världsbild formades 1989 då jag som tonårig korrespondent för Finanstidningen såg hur Östeuropa befriades från kommunismen. En annan viktig del var mitt engagemang för miljön och för EU, som ledde till att jag var med och startade Grönt Europa, miljövänner för svensk EU-medlemskap och kampanjade i folkomröstningen 1994.

Nu vill jag vara med om att visa att det är möjligt:

• Nästan alla nyanlända kan visst få jobb. Klyftorna inom Sverige och våra storstäder kan helas, om bara småföretagen tillåts växa, arbetsmarknaden fungera och skolorna stärks.
  • Varenda ny bil kan vara en miljöbil. Sverige kan lysa som miljöföredöme för världen.
  • Framförallt kan friheten och öppenheten sluta begränsas och beskäras, utan istället öka igen, för många fler
Kontakta Martin Ådahl

Kontakta Martin

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet