Jacob Rothschild

Personbild

Ledamot kretsstyrelse

Student, Sticklinge

"Som elev på Hersby gymnasium så vet jag att det finns problem att lösa även på skolområdet. Vi måste omgående se över den betygsinflation som finns på vissa skolor och betygsdeflation på andra. Mer resurser bör även läggas på mer kvalitativ skolmat som också uppskattas av eleverna. Den ska vara hållbar och så närproducerad som möjligt. En annan fråga jag vill driva är att både rektor och ansvariga politiker bör synas oftare ute i skolans verksamhet för att öka tilliten och kunskapen mellan både elever och styret, idag är distansen mellan elever och de som bestämmer alldeles för stort."

Kontakta Jacob Rothschild

Kontakta Jacob

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet