Aktuellt i ord och bild

Medlemsmöte onsdag 12 oktber kl. 18.30

Välkommen på medlemsmöte onsdag 12 oktober 2022, kl. 18.30 i Havstornet, våning 22, Sjöfartsgatan 1 Norrtälje, (ingång på sidan, egen ingång)

Vi kommer att diskutera det politiska läget med anledning av beskedet från Liberalerna vad gäller styret av kommunen kommande mandatperiod.

Viktigt att du kommer i tid, porten är låst.

Välkommen!

Kretsstyrelsen

Rimbo dan före "valdan". Full fart i vårt informationstält

Under lördagen var det full fart på kampanjandet inför valdagen den 11 september. Här ovan är stillbilder i ett collage från den inspelning från Stora Torget som du kan se på Facebook.

Se filmen här

Mitt val

Vårt samhälle ska vara tillgängligt för alla. Det är viktigt för att demokratin ska fungera bra. Därför har Studieförbundet Vuxenskolan skapat olika aktiviteter för personer med intellektuell funktionsnedsättning om att rösta, om de olika valen i Sverige och om att säga sin åsikt. Som avslutning av studiecirkeln anordnades ett politikersamtal för personer med intellektuell funktionsnedsättning. Här fick Per Lodenius berätta om vår politik för en intresserad publik.

Fram till valet kan du i I Rimbo kan du träffa representanter från Centerpartiet på fredagar och lördagar. Vi finns i Rimbo Centrum. Välkommen dit för att diskutera med oss och framföra dina åsikter.

Älmstadalen 20 augusti

Centerpartiet i Norrtälje kampanjade i Älmsta på Älmstadalen idag . Många bra frågor och en spännande debatt som Per Lodenius deltog.

Roslagen Pride i Norrtälje

Under lördagen deltog Centerpartister från Norrtälje kommun och Stockholms län i Roslagens Pride parad i Norrtälje.
Det var över 1000 deltagare i tåget och vi var ett trettiotal Centerpartister somgick i tåget med härligt medryckande musik .David Säll ledde vår del av tåget med Centerpartiets pride fana. Vi hade också ett informationstält i Societetsparken med intressanta möten och samtal.

Rimbodagen 13 augusti

Vi fanns även på plats under Rimbodagen som var härlig och varm. Men kanske något färre deltagare än vanligt.

På bilden här ovan några av oss som fanns på plats.

Valkickoff i bästa sommarvädret

Söndagen den 31 juli samlades ca 50 centerpartister hos Maria och Per
Lodenius, Hammarby, Länna, för en valkickoff.
I strålande sol från en klarblå himmel lades valtaktik upp, smörgåstårta serverades och tävlingar genomfördes. Flera filmer spelades in under dagen. Du kan se dem på vår Facebooksida - Centerpartiet i Norrtälje facebook.com/cnorrtalje. Nu är det bara drygt en månad kvar till valdagen den 11 september.
Valstuga kommer att finnas på Stora Torget i Norrtälje från och med den 15 augusti. Vi finns på plats på Roslagen Pride, Rimbodagen och på många andra platser runt om hela vår kommun. Hoppas att vi ses!

Bli medlem i Centerpartiet