Norrtälje
kf

Norrtälje

Välkommen till Centerpartiet i Norrtälje kommun!

Centerpartiet står för närodlad politik. Alla människor ska ha närhet till beslut och kunna påverka sin vardag. Det handlar också om en grön, social och jordnära liberalism. Det är vår utgångspunkt när vi formar politiken för de kommande åren och decennierna.

Medlemsmöte 9 mars

Under lördgsförmiddagen den 9 mars anordnade vi ett medlemsmöte med information och diskussion om det kommande EU valet den 26 maj. På plats fanns kandidat inför Europavalet, Emma Wiesner. Hon är 26 år gammal, kommer från Västerås och har studerat civilingenjör energi vid Uppsala universitet. Nu jobbar hon som energikonsult för Sweco och kandiderar till Europaparlamentet för Centerpartiet där hon står på tredje plats.

Du kan följa Emmas kampanj på Facebook - Ny energi till EU.

Årsmöte

Årsmöte med Centerpartiet i Norrtälje kommun ägde rum under lördagen den 16 februari i Bergshyddan, Rimbo.

Ett välbesökt årsmöte med ett trettiotal deltagare. På årsmötet behandlades sex motioner, tre av dessa beslutades att skicka vidare till partistämman. Motionerna handlade om:
- Samhälle och individer tjänar på förbättrad anhörigvård
- Reglera spelbolagens annonsering i media
- Valmaterialet måste komma tidigare till kretsarna.

Tre av motionerna rörde frågor i Norrtälje kommun och skickades vidare till kretsstyrelsen och till kommunfullmäktigegruppen för beredning
- Viktigt med bra inomhusklimat för äldre (både värme och kyla)
- Vilka ska delta på förtroendemannamötena?
- Trygghetsboende - boende med omvårdnad.

En kretsstyrelse valdes:
Ordförande: Gunnar Englund (omval)
Ledamöter:
Henrik Eriksson (omval)
Stefan Lindskog, (omval)
Åsa Wärlinder, (omval)
Jane Trepp, (omval)
Bengt Ericsson, (omval)
Jimmy Westerberg (nyval)
Anita Engdahl, (omval)
Maria Lodenius (nyval)
Ersättare:
Anders Lehult, (omval)
Gunnar Enlund, (omval)
Boris Andersson, (omval)
Anna Eneroth (nyval)
Martin Gellerstedt, (nyval)
Peter Cederholm, (nyval)

Ett trevligt årsmöte med mycket framtidstro. Mötet förgylldes med att det serverades Rimbobullar till kaffet.