Jobba med oss för Centerpartiet i Sundbyberg

Centerpartiet i Sundbyberg söker en politisk sekreterare på heltid.

Vi söker en person som sympatiserar med Centerpartiets värderingar och politik och har ett stort intresse för samhällsfrågor. Du ska även trivas att arbeta med människor och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Centerpartiet i Sundbyberg är en del av stadens politiska majoritetsstyre som heter Ett Grönblått Sundbyberg där också Moderaterna, Liberalerna, Kristdemokraterna och Miljöpartiet ingår. Centerpartiet har ett kommunalråd på heltid och ordförandeskapet i Stadsmiljö- och tekniska nämnden, Exploaterings- och hållbarhetsutskottet, Överförmyndarnämnden samt Upphandlingsutskottet.

Som politisk sekreterare för Centerpartiet i Sundbyberg är du med i det dagliga politiska arbetet och stöttar också våra förtroendevalda i kommunen med underlag och stöd. Du har också regelbundna möten med de övriga politiska sekreterarna i det grönblåa styret där du många gånger också förhandlar för Centerpartiet.

Centerpartiet i Sundbyberg har ökat i varje kommunval de tre senaste valen. Du kommer ha en viktig roll för att vi ska bli ännu större 2018 samt att engagera våra medlemmar att ta förtroendeuppdrag och stötta dem i de rollerna. Egna erfarenheter av politiskt arbete och förhandlingar är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din arbetsplats blir i Sundbybergs stadshus i Hallonbergen.

Anställningsgrad: 100 % eller enligt ök.

Anställningstid: 2017-10-01 - 2018-12-31 eller enligt ök.

Välkommen in med din ansökan jämte löneanspråk senast 2017-08-25 till:

Stefan Bergström

Centerpartiet i Sundbyberg