(NU tillsatt) Centerpartiet i Uppsala söker kommunikatör på deltid (25 %)

Tjänsten är tillsatt!

Vill du hjälpa Centerpartiet i Uppsala att utvecklas och nå nya framgångar under mandatperioden och inför valet 2026? Har du god kännedom om den politiska debatten och en stark känsla för medielogik? Är du bra på att få fram det bästa hos politiker och företrädare och tycker om att se tydliga resultat av ditt arbete? Då ska du söka jobbet som kommunikatör hos Centerpartiet i Uppsala!

Om oss

Centerpartiet i Uppsala är en lokal politisk organisation bestående av företrädare och medlemmar i alla åldrar som verkar för ett grönare och friare Uppsala. Uppsala är en av Sveriges snabbast växande kommuner och redan år 2050 kommer vi sannolikt att vara mellan 275 000 och 335 000 invånare. Här jobbar vi i Centerpartiet Uppsala för att vår kommun ska växa med långsiktig hållbarhet, både när det kommer till miljö och klimat samt social och ekonomisk hållbarhet. Centerpartiet i Uppsala kommun sitter under denna mandatperiod i opposition med siktet att åter få leda och ta ansvar för Uppsalas utveckling efter valet 2026.

Vad vi söker

Vill du vara med och stärka vår organisation genom att arbeta med vår kommunikation? Har du ett stort intresse för samhällsfrågor och en politisk kunskap? Är du självgående, ansvarstagande, noggrann och levererar på utsatt tid? Om du tycker att ovanstående stämmer in på dig vill vi att du söker vår lediga tjänst i Uppsala kommun!

Vi i Centerpartiet i Uppsala söker nu en kommunikatör på deltid som tillsammans med vår lokala styrelse kan bidra till att sprida och utveckla Centerpartiet Uppsalas kommunikation. Huvudsakliga arbetsuppgifter för kommunikatören är att kommunicera våra budskap till olika målgrupper på olika plattformar, producera flygblad och annonser, samt samverka med övriga politiker och anställda för Centerpartiet i vår kommun.

Kommunikatören ansvarar tillsammans med kretsstyrelsen för planering, genomförande och utveckling av Centerpartiet Uppsalas kommunikation, med huvudsakligt fokus på digitala medier. Inom ramen för anställningen ingår också att stötta med framtagande av andra typer av fysiskt kampanj- eller annat externt informationsmaterial och att utveckla kommunikationen genom att följa upp hur olika insatser (tex inlägg i sociala medier) fallit ut och sammanställa detta. Som anställd som kommunikatör förväntas du kunna ta stort eget ansvar för din arbetstid och planering samt arbeta självgående utifrån avstämningar med arbetsledaren.

Typiska arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Skapa inlägg på Centerpartiet Uppsalas hemsida och sociala medier - utifrån nyheter, aktuella händelser och Centerpartiet Uppsala politiska åsikter samt utspel.
  • Delta på löpande avstämningar med representanter för vår lokala styrelse, gruppledare och politiska sekreterare i stadshuset för att ta fram underlag för vår kommunikation.
  • Utforma och beställa kampanjmaterial.
  • Utveckla vårt kommunikativa underlag och grafik.
  • Arbeta med löpande utvärdering av olika kommunikativa insatser (tex inlägg i sociala medier) och sammanställa detta.

Vi söker dig som:

• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • Är kreativ med en förmåga till nytänkande
  • Har ett sinne för marknadsföring och reklam
  • Är initiativrik och självgående
  • Har erfarenhet av att arbeta i publiceringsverktyg och med sociala medier
  • Kan foto- och videoredigering
  • Har känsla för politisk kommunikation
  • Är ansvarstagande, noggrann och levererar resultat på utsatt tid
  • Delar Centerpartiets värderingar

Som person är du positiv, utåtriktad och van med att arbeta utan direkt, daglig styrning. Meriterande är erfarenhet av politisk kommunikation och den ideella sektorns förutsättningar och arbetssätt. Det är också meriterande om du behärskar att göra foto/film samt erfarenhet av Adobe-paketet, särskilt InDesign, Photoshop och Premier pro.

Anställning

Tjänsten är en deltidsanställning på 25 %, vilket motsvarar 10 timmar/vecka. Tjänsten har oreglerad arbetstid och helgarbete kan förekomma. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Placering Tjänsten är placerad primärt på Centerpartiets kontor på Kungsängsgatan i centrala Uppsala men arbete kan också ske på distans utifrån överenskommelse.

Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde

Tillträde från oktober eller tidigare enligt överenskommelse.

Ansök

Skriftlig ansökan med CV skickas till uppsala@centerpartiet.se senast den 15 augusti.

Märk ansökan med ”Kommunikatör Uppsalacentern”

Vill du ha mer information om tjänsten eller undrar över något, ring eller mejla kretsordförande Julia Eriksson på 073–076 44 78, julia.eriksson@centerpartiet.se

Välkommen med din ansökan!