Politik

I Värmland ska alla kunna leva ett gott liv. Den som är uppväxt här eller flyttar hit ska enkelt hitta ett boende, ha nära till utbildning genom hela livet och snabbt kunna ta sig till och in i arbete och egen försörjning.

sol-has-bg

Centerpartiet gick 2018 till val för bättre arbetsmöjligheter och utveckling av hela Värmland, utbyggt bredband, bättre järnvägar och vägar, närvarande poliser samt likvärdig tillgång till vård oavsett i vilken del av Värmland du bor. Att leva i Värmland ska vara tryggt där alla kan bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik.

Centerpartiet vill ha ett Region Värmland med hela Värmland i fokus och ett tryggt Värmland där man kan leva hela sitt liv. Med det menar vi en trygg vård från första till sista andetag, ett utvecklande företagsklimat med fler och starkare företag, kommunikationer som förbinder orter inom regionen och Värmland med Sverige och världen, ett attraktivt kulturliv och förhöjd livskvalitet på alla nivåer. I Värmland kan man leva ett gott liv, med god hälsa och bra möjligheter till utbildning och jobb.

Bli medlem i Centerpartiet