Vi gläds åt valmanifest

Helelna Lindahl, Ewa-May Karlsson och Ulf Eriksson

"– Snabb hjälp vid psykisk ohälsa och starkt fokus på att utveckla landsbygden.

Två hjärtefrågor som västerbottningarna Ewa-May Karlsson, Vindeln, och Ulf Eriksson, Vännäs, gläds åt finns med i Centerpartiets valmanifest som fastställdes av Centerpartiets förtroenderåd på torsdagen. "
Pressmeddelande 180802

– Psykisk ohälsa måste tas på större allvar. Därför är det viktigt att Centerpartiet så tydligt lyfter frågan, säger Ewa-May Karlsson, landstingsrådskandidat (C) i Västerbotten.

- Ska vårt land fortsätta att utvecklas krävs det att hela Sverige ges möjlighet att vara med och bidra, säger Ulf Eriksson, kommunalrådskandidat (C) i Vännäs.

Med 16 års erfarenhet som kommunalråd i Vindel och fyra år som gruppledare i landstinget ser Ewa-May Karlsson behovet av ett nytt ledarskap i Västerbotten.

- Det borde vara självklart med en likvärdig och tryggvård i hela länet. Dagens landstingsledning klarar inte den uppgifter, säger Ewa-May Karlsson.

Ulf Eriksson trycker på att landsbygden ska utvecklas, inte avvecklas. Det ska gå att bo, leva och arbeta i hela landet. Den socialdemokratiskt ledda regeringens politik hindrar en sådan utveckling.

- Vi behöver landsbygdens gröna näringar där klimatsmart mat och förnybar energi produceras. Vi behöver de mellanstora orternas industri som står stark i den globala konkurrensen och skapar jobb lokalt. Vi behöver också de stora städerna där nya lösningar för miljövänlig kollektivtrafik utvecklas, säger Ulf Eriksson.