MUHARREM PÅ SOMMARHJÄLTERESA!

Muharrem Demirok beökte Umeå och Åsele

Det finns de som – ofta utan att uppmärksammas – håller i gång Sommarsverige. De som aldrig förväntar sig något tillbaka och som brinner för att hålla bygden levande.

Mycket sker ideellt. Men inte allt. Företagande – även om det bara sker under några sommarmånader – är alltid något som får plats i ett centerhjärta.

Muharrem Demirokk åker runt i Sverige och säger Tack till Sommarhjältar! Under denna resa besökte han Umeå och Åsele på Sommarhjälte resa!

Vi började i Tavelsjö med information om TuRe- en byautvecklingsgrupp som gör ett fantastiskt arbete. Vi besökte också Sjöbacka, ett fint särskilt boende i Tavelsjö där personalen fick diplom av Partiledaren för sitt stora engagemang för att de ger de boende bästa omsorgen och trivsel!

Därefter besökte vi Dåva och pratade om det viktiga arbetet de gör för klimatet och miljön.

Sedan åkte vi till Uttervägens gruppboende. Där fick vi se både hur fint boende de har och hur de jobbar. Vi fick fina handgjorda armband! Därefter följde vi med dem till UPC för att delta i hjälteträningen, så mycket glädje och engagemang. Jätterolig träning! Och tuff! Vilka Sommarhjältar de är!

Besöket i Umeå avslutades med medlemsmöte hemma hos Gruppledaren Mattias Larssons. Där vi glatt kunde konstatera att Muharrem Demirok inte bara är en otroligt kompetent och jordnära person och politiker. Han blir dessutom glad som ett barn på julafton när glassbilen stannar till och han får köpa glass till alla medlemmar på plats och gladeligen ställer sig vid grillen för att ordna både parisare och hamburgare med bravur

Dagen efter gick resan till Åsele. Blev ett stopp i Fredrika för att titta på Buddharamtemplet som är planerat på toppen av berget.

Väl framme i Åsele fick Muharrem Demirokk, Helena Lindahl och Mattias Larsson pröva på att baka tunnbröd hos Gunilla Andersson Tegelbacksgården. Gunilla Andersson tilldelades ett sommarhjältediplom.

Vi är otroligt tacksamma för att Muharrem varit runt i Västerbotten och träffat några av våra fina sommarhjältar i länet!

/Ombudsman Centerpartiet Västerbotten Mona Malmbo