Västra Götaland

Politiker

Toppkandidaterna till regionen i valet 2018.

Aida Karimli (VG Västra), Kristina Jonäng (Fyrbodal), Gunilla Druve Jansson (Skaraborg), Cecilia Andersson (Sjuhärad) och Emina Music (Göteborg). Samtliga toppade sina regionlistor på plats 1.

Centerpartiet i Västra Götaland har förtroendevalda politiker både regionalt och nationellt som arbetar hårt för att genomföra Centerpartiets närodlade politik, som vi gick till val på. Centerpartiet verkar för en nära vård och att hela Västsverige ska leva. Vi är grönt, jordnära och liberalt parti med stort fokus på miljö, småföretagande och landsbygdsutveckling. För oss är det självklart att vården ska finnas nära dig, att kollektivtrafiken ska vara tillgänglig i hela regionen och att jobb samt företagande ska främjas genom regelförenklingar och ett gott företagsklimat.

Här hittar du kontaktuppgifter till våra förtroendevalda både i Västra Götalandsregionen och i riksdagen. Tveka inte att höra av dig till dem ifall du har några tips, förslag, inspel eller frågor som du vill framföra till en specifik politiker eller i en specifik fråga. Om du har allmänna politiska tankar eller funderingar så kan du också vända dig direkt till Kristina Jonäng som är gruppledare i regionen på kristina.jonang@centerpartiet.se och även svarar på generella politiska frågor. Tveka inte att höra av dig!

Gunilla Druve Jansson
Ordförande för Centerpartiet i Västra Götaland