Välkommen Emma Askengren

Nu börjar Emma Askengren jobba som verksamhetsutvecklare för Centerpartiet i Västra Götaland med geografiskt ansvar för Fyrbodal, samtidigt som hon tar det övergripande regionansvaret för kommunikationsfrågor.

Med en bakgrund som marknadsansvarig på vindkraftsbolaget Rabbalshede Kraft och presskommunikatör inom Hogia-gruppen har nu Emma Askengren anslutit till Centerpartiet i Västra Götalands personalgrupp, där hon dels kommer att ha det geografiska ansvaret för det nordvästra distriktet Fyrbodal, dels ansvar för kommunikationen i regionen.

Det ska bli spännande att gå in i rollen som verksamhetsutvecklare, säger Emma. Våren kommer bli händelserik med såväl strategiskt som operativt arbete inför valåret 2022. Jag ser fram emot att träffa förtroendevalda och medarbetare inom centerrörelsen, och vara en del i kommunikationsarbetet för att tillsammans nå ut med centerpolitik.

Emma växte upp i Rabbalshede, Tanums kommun i norra Bohuslän, en plats där hon fortfarande har stark förankring. Sedan närmare tio år tillbaka bor Emma i Stenungsund, där familjen är aktiva i det lokala föreningslivet. Ishockey, handboll, gymnastik och ridning står på agendan.

Emma ersätter Mats Andersson som nu tar tjänstledigt för att helt lägga fokus på sin roll inom kommunpolitiken i Vänersborg.

Emma kommer i och med sin breda bakgrund inom strategisk kommunikation bli en kraft för organisationen, säger AnnaSara Perslow, verkställande tjänsteman Centerpartiet i Västra Götaland. Med förståelse för både de utmaningar och de möjligheter vi har här i Västra Götaland ser jag med stor tillförsikt fram emot att välkomna Emma till oss. Jag vill även passa på att önska Mats Andersson ett varmt lycka till i sitt nya uppdrag.

Centerpartiet i Västra Götaland hälsar Emma varmt välkommen!
Kontakta henne gärna för att diskutera sociala medier, artiklar, pressmeddelande eller inför planering av företags- och politikerbesök.

Kontaktuppgifter:
E-post emma.askengren@centerpartiet.se