13 maj 2006 10:54
Ekologiska produkter slår igenom
USA:s största snabbköpskedja, Wal –Mart går nu fram på bred front med ekologiskt framtagna livsmedel, organic food (KRAV märkt). Tidigare har KRAV mat i USA varit dyr, mycket dyr, och därmed reserverad för den välbeställda delen av befolkningen. Organic Food står i USA för 2,4% av den totala livsmedelsmarknaden. Det är en marknad som ökar med 15% per år.
Wal-Mart har nu målet att kunna erbjuda de flesta av sina livsmedel i konventionell form och som organic food, KRAV märkt.
Ett suveränt exempel på att marknaden fungerar. Medvetna konsumenter gör medvetna val och företagen tillhandahåller vad kunden vill ha. Den stora vinnaren är naturen.
Wal-Mart har nu målet att kunna erbjuda de flesta av sina livsmedel i konventionell form och som organic food, KRAV märkt.
Ett suveränt exempel på att marknaden fungerar. Medvetna konsumenter gör medvetna val och företagen tillhandahåller vad kunden vill ha. Den stora vinnaren är naturen.
Dela