Tufft för BNP

Rasister skyr inga medel. British Nationalist Party, rasistiskt brittisk parti med klara paralleller till vårt Sverige Demokraterna, gjorde vissa framsteg i de lokala valen. Nu är det dock tufft. Inte nog med att en av de ledande i partiet (Richard Barnbrook) visar sig ha varit filmstjärna i bög porr branschen. Något pikant med tanke på att partiet vill förbjuda skolorna att i undervisning prata om homosexualitet.

Nu har det även visat sig att det brittiska vin som BNP hade som valmaterial, under parollen Drick Brittiskt - inte utländskt, visat sig vara framställt på utländska druvor. Ska man ha kvalité säger producenten måste man använda druvor från många länder. Enbart brittiska druvor blir inget bra vin.

Man kan dra två slutsatser: Det är bra med kritisk journalistik, men för väljarna ännu bättre om den görs före ett val och inte bara efter. För det andra är det nog inte bara vin som blir bättre om olika kulturer blandas.