Aftonbladet och LO planerar för en ny regering

Jag har tidigare konstaterat att LO förbereder sig för en borgerlig regering.

Nu följer även Aftonbladets debattredaktör Lotta Gröning efter.

Hon skriver "efter att ha tagit del av dagens valmanifest. – Sossarna känns lite vilsna, de vet inte riktigt hur de ska tackla alliansen, säger hon. – Nu förlorar de valet."

Jag tycker att s driver en destruktiv valrörelse. De försöker köpa sina trogna väljare och så försöker de locka över barnfamiljerna. – De känns lite vilsna. De vet inte riktigt hur de ska tackla alliansen. ”Bidragspartiet” En av de stora satsningarna handlar om att höja taket i a-kassan. Med det nya förslaget kommer nästan alla arbetslösa få ut 80 procent av sin tidigare inkomst. Men Lotta Gröning är inte nöjd. – Visst är det bra att de arbetslösa får ett bra sätt att leva. Men nu har de arbetslösa varit arbetslösa så länge. De vill ut i jobb nu. Nu blir sossarna det här bidragspartiet som Fredrik Reinfeldt säger. Nu förlorar de ju valet. Tror du att socialdemokraterna förlorar? – Ja. Om det bara blir höjda bidrag och ingen framtidstro, då finns det folk som kan tänka sig att testa moderaterna.