Göran berättar

Göran Johansson, kommunalråd i Göteborg, är till skillnad från sin namne statsministern inget sänke för sitt parti utan ett flöte.

Han tar idag bladet från munnen, vilket han ofta gör. "Jag kan inte förstå vilken taktig partiledningen haft när de lagt upp valrörelsen. (vi är fler som inte begriper det). Jag håller inte ett valtal utan att komma in på jobben."

Göran Persson fortsätter också att prata om jobben. Men inte det alla andra pratar om nämligen arbetslösheten utan om den katastrofala arbetskraftsbristen. Som att berätta för kompisen som på fjället håller på att frysa i hjäl att det finns människor som kommer att dö i Saharas brännheta öken. Måndag fick han den samlade fackföreningsrörelsen och landets ekonomer mot sig. Igår fortsatte han i Skåne med att berätta om den bedrövliga arbetskraftsbristen.

Kan inte vara kul att vara socialdemokratisk valarbetare i Gävleborg med uppdrag att i massarbetslöshetens län predika Perssons evangelium. Lättare för den som bor i Göteborg och kan följa den betydligt klokare Göran.