Alkoholen och socialnämnden

Socialnämndens vice ordförande i Gävle, socialdemokraten Amanda Isaksson, blir tagen för fyllei på Cityfesten. Beklagligt men sådant kan hända. Sen visar det sig att hon när hon togs för fylleri var tjänstgörande socialnämndsordförande. Som sådan redo dygnet runt att fatta ett av de svåraste beslut någon har att fatta, skilja ett barn från sina föräldrar. När det sen visar sig att även socialnämndens ordförande druckit vin, men inte varit berusad, tar man sig för pannan. Det hela förklaras av att socialnämnden inte har haft någon policy att den som har uppdraget att kunna fatta ett oerhört svårt beslut, omhändertagande av barn, ska vara nykter.

Ska det behövas!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ska isåfall skynda mig till sjukhuset och se till att vi även där har en policy att sjukhusets bakjourer och primärjourer inte får dricka alkohol under pågående jour. De beslut man fattar som jourläkare är inte svårare än de beslut som socialnämndens ordförande ska kunna fatta.

Diskussionen om socialnämnden nykterhet eller ej försöker sen socialnämndens ordförande Ingemar Wärn avsluta genom att säga att nu får det vara slutdiskuterat. Roland Ericsson ( c )och Mona Kolarby ( s ) är tack och lov tydliga i att det INTE är färdigdiskuterat.