Vänsterpartiets stolligheter

Inte lätt för Vänsterpartiet nu. På DN debatt publiceras idag en läsvärd artikel. Människor flyr från Vänsterpartiets stolligheter tycker en ledande vänsterpartist.
Inte lätt heller för Ulla Andersson, partiets finanspolitiska taleskvinna, från Gävle. Som nyvald riksdagsledamot valde hon att hålla sitt jungfrutal kring sin interpellation om hur många människor som nu skulle bli socialbidragstagare efter regeringens åtstramningar av a kassan. 15 miljoner skulle det kosta bara för stackars Gävle berättade Ulla. Siffrorna hade hon fått från Socialkontorets Wolter Planck som gladeligen försåg den vänsterkartellen med argument.
Så besvikna nu både Ulla och Wolter måste vara. Arbetslösheten, inte bara i Gävle utan i hela Sverige har rasta. Rekordlåga nivåer berättar arbetsförmedlingen. Samtidigt sjunker sjuktalen. Världens friskaste befolkning med världens högsta sjukskrivningstal håller på att gå från sjukskrivning till arbete.
Samtidigt SJUNKER också kommunernas kostnad för socialbidrag. Vänsterpartiets världsbild ändras säkert inte. Sveriges mest konservativa parti, enligt DN debatt, kommer säkert att framhärda i att det var bättre förr när fler i lugn och ro fick leva på a kassa, sjuk kassa och socialbidrag och inte hemska tanke tvingades stå på egna ben.