Maud ny Volvochef????

Socialdemokraterna tycker nu att staten borde ta över Volvo och SAAB. Två av världens största biltillverkare, Ford och GM, klarar inte av att driva företagen men Mona tror att den svenska regeringen kommer att bli alldeles utmärkta bildirektörer och har inget emot att våra skattepengar satsas på att köpa aktier i två just nu mycket skakiga företag. Därtill kommer man med den snillrika idén att man skulle kunna använda pensionspengarna som finns i AP fonderna.

Exakt samma oseriösa oppositionspolitik som under 70 talet då sossarna motsatte sig Nils G Åslings kloka linje att omstrukturera/lägga ned varvsindustrin. Då lyckades sossarna få med sig två folkpartistiska riksdagsmän och miljarderna rullade in i de svenska varven. Resultatet blev några år senare att varven las ner och att staten hade förlorat mycket stora belopp.

Men Jan Björklund har säkert bättre koll på sina riksdagsledamöter än vad Ola Ullsten hade så statligt övertagande av bilindustrin blir inte mer än oseriösa rop från oppositionen.