Lova jobb!

Nu berättar sossarna att man ska göra något åt långtidsarbetslösheten. Problemet är att opinionisundersökningar tydligt visar att väljarna inte tror att sossarna har förslagen som gör att arbetslösheten minskar. Kanske inte så konstigt. Vänsterpartierna har aldrig förstått att nya jobb kommer från nya och från växande företag. De vill backa bandet genom att avskaffa RUT trots att 75 % av de anställda inom Rut- jobben kommer direkt från arbetslöshet. De vill backa bandet och fördubbla arbetsgivaravgiften för den som anställer ungdomar. De vill återinföra förmögenhetsskatt vilket gör att pengar som kan investeras i nya jobb flyr   utomlands. De vill införa en kilometerskatt för lastbilstransporter vilket direkt missgynnar produktion på orter som ligger långt ifrån de stora marknaderna. De vill återinföra sjukregler som direkt leder till längre sjukskrivningar. De vill höja sjukersättningen för höginkomsttagare och höja skatten för de som arbetar. Allt fler väljare inser att det inte går att backa in i framtiden. De har dessutom tydligen förtroende för den regering som fört Sverige genom den djupaste lågkonjunkturen sen 30 talet. Framförallt blir de mer och mer medvetna om hur utvecklingen ser ut just nu. Sysselsättningen ökar. Mer än 100 000 fler sysselsatta idag än 2006. En bild kan säga mer än tusen ord. Dessutom nu inte bara statistik utan vad allt fler väljare upplever i sin vardag.