Rent och smutsigt i politiken

Valrörelsens bästa möte hölls igår i Gävle. Allsång med Maud och Linda Bengtzing. Mer än 500 personer var polisens uppskattning. Maud sjön, Linda sjöng och alla sjöng. Maud höll dessutom ett kortare politiskt anförande. Det handlade om hennes dröm för ett framtida Sverige. Inte med ett enda ord kritiserade hon andra partier eller andra politiker. En fd riksdagsledamot, ej Centerpartist, kom efteråt fram och berömde.  Dagens politiker borde inse att de vinner på att prata om egen politik och egna visioner och förlorar på att smutskasta andra. Vilken kontrast det blir mot den oerhört smutstiga kampanj som LO och nu även socialdemokraterna väljer att föra.  Idag ska tydligen Fredrik Reinfelts familj svärtas ner.  Paniken beror tydligen på att partiledare fått klart för sig att hon ryker om hon förlorar valet. Raimo Pärssinen, distriktsordförande för socialdemokraterna i Gävleborg, har redan två gånger, 2000 och 2002 krävt Mona Sahlins avgång. Kanske får han tredje gången gilt den 20 september upprepa sitt krav.