Välkommet uppvaknande från Moderaterna

Moderaternas partisekreterare har nu förklarat att partiet kommer att driva landsbygdsfrågor. Det är ett mycket välkommet uppvaknande från moderaterna förutsett att det inte bara är en läpparnas bekännelse utan även kommer att visa sig i form av att Centerpartiet i regeringen får uppbackning från M. Överlevnad för landsbygden är att det finns mycket goda villkor för småföretagande. Jag ser fram emot att Centerpartiet får ett stöd från Moderaterna och Finansdepartementet i att skapa än bättre villkor får småföretag. Viktigt för landsbygd och inte minst för glesbygd är en bättre infrastruktur. Även här hoppas jag att den moderata omsvängningen kommer att leda till än bättre förutsättningar för kommunikationer i Sveriges glesare delar. De gröna näringarna är livsnerven för den svenska lands- och glesbygden. Även har är det välkommet att Moderaterna i kommande förhandlingar stödjer satsningar som Matlandet Sverige, villkor för kooperativ vindkraft och bioenergi.