Vecka 4

Måndag Deltar på seminarium i Stockholm. Ser fram emot att lära mig mer om  "Barn och ungdomars psykiska hälsa - det vetenskapliga kunskapsunderlaget". På kvällen till Söderhamn för möte med Gävleborgscenterns styrelse. Tisdag Socialutskott på förmiddagen. En intressant lunch med en företrädare för ett viktigt fackförbund inom välfärdssektorn. Deltar i en interpellationsdebatt om äldres rätt att själva bestämma. Avslutar dagen med Riksdagsgrupp. Onsdag Deltar i Dagens Medicins seminarium "Sjukvårdens forsknings- och innovationsdag: Så skördar vi kunskapens frukter". Sitter med i en av panelerna. Första sammanträdet med Gentekniknämnden. Ska bli spännande. En liten votering i kammaren innan det blir dags att åka hem. Torsdag Ska sätta mig in i utredningsförslaget gällande gårdsförsäljning genom att träffa utredaren. Socialutskott därefter. På eftermiddagen spännande diskussioner med Sjukhusläkarföreningens styrelse. Fredag Presskonferens där vi ska berätta om slutrapporten från Centerpartiets Analysgrupp. Diskutera på eftermiddagen politik och framtid med ledande företrädare för Stockholms Länsscentern. Lördag I Västerås för att diskutera politik och framtid med ledande företrädare för Västmanlands Centerparti. Söndag Och på den sjunde dagen vilade han sig från politikens vedermödor.