Vecka 9

Måndag Skidåkning med familjen i Åre Tisdag Socialutskott där regeringens ANDT (alkohol, narkotika,dopning och tobaks) strategi ska diskuteras. Kerstin Wigzell, utredare, ska informera om upprättelseutredningen. På vilket sätt kan samhället visa respekt och be om förlåtelse av de barn som omhändertogs och sen utsattes för sexuella övergrepp, fysisk eller psykisk misshandel. Eftermiddagen riksdagsgrupp. Onsdag Frukost på socialdepartementet med Hägglund och Larsson. Emil Källström och jag bjuder Nils G Åsling på lunch för att få ta del av hans erfarenheter. Diskussion om krisen i grisbranschen på eftermiddagen. En uppfriskande votering 16 00 och slutligen träff med Centerpartiets representanter i SKL Torsdag Socialutskott på förmiddagen. Eftermiddag träff med IT Intresserade forskare och läkare. Därefter en votering och hemfärd. Fredag Träff med Barnombudsmannen Lördag Sundsvall för att träffa andra centerpolitiker från Norrland.