Vecka 36

Måndag Seminarium med chilenska politiker om äldre, funktionshindrade och ursprungsbefolkning. Möte med social och arbetsmarknadsminister Evely Matthei, en av Chiles mer inflytelserika och färgstarka politiker Möte med SENDA, myndighet som arbetar med drog prevention och behandling Möte med Senatens ordförande Möte med Deputeradekammarens ordförande Middag med Svensk-chilenska företagsrepresentanter Tisdag Seminarium om jakten på pedagogisk modell för frihetsberövade ungdomar Besök ungdomsfängelse Besök gatubarnsprojekt Träff med Fundacion Chile 21 (chilensk tankesmedja) för diskussion om sjukvårdssystem Möte med statssekreterare Seguel Besök på Museo de la Memoria Mottagning på svenska ambassadörens residens Onsdag Besök på kongressen i Valparaiso Träff med Senatsens Hälsoutskotts ordförande Träff med Arbetsmarknads och Socialutskottets ordförande Träff med Deputeradekammarens socialutskott Lunch med ordföranden i svensk chilenska vänskapsgruppen på kongressen Besök på barnbiblioteket i Valparaiso Torsdag Besöker diverse vård och äldreinrättningar i Valparaiso Fredag Avfärd till påskön för två dagars ledighet då jag tänker vandra, rida och beskåda de fantastiska statyerna. Återhämtning efter en mycket intensiv vecka och kraftsamling inför 22 timmars flygresa hem.