Sven Tornberg

Avdelningschef, Haparanda

sol-has-bg sol-light-text

Beskriv ditt EU med tre ord
Fri rörlighet, fri handel, sammanhållet.

Vilken är din viktigaste fråga som du vill driva i Europaparlamentet?
Att jobba med den fria rörligheten och utveckla den så att våra unga får ta del av olika länders förutsättningar och behov. Då kan vi också komma fram till långsiktiga lösningar i gränsöverskridande frågor. På det sättet utvecklar vi EU och säkrar freden.

Beskriv dig själv
Engagerad tornedaling från Haparanda med en bred erfarenhet och kunskap om norra Sveriges förutsättningar och behov för att klara den gröna industrialisering som nu pågår. Jag är teknikoptimist och tror att det mesta går att lösa om vi bara lyfter blicken och arbetar tillsammans utifrån de förutsättningar vi har. Naturligtvis brinner jag extra för de frågor som är viktiga för Norrland, som arbetskraftsförsörjning, infrastruktursatsningar och energiförsörjning.

Har du frågor om min kandidatur eller plattform, då är det bara att höra av sig.

Bli medlem i Centerpartiet