HELA Uddevalla ska ha nära till beslut genom delaktighet och inflytande

Rätten att forma din egen framtid är en självklarhet för oss, därför vill vi att besluten ska fattas så nära dig som möjligt. Genom att vi kan påverka vår egen närmiljö ökar vår känsla av trygghet. Vi vill också arbeta för breda politiska lösningar och en långsiktighet i för kommunen omfattande investeringar som skolor, simhall, medborgarhus. Vi stärker demokratin genom Uddevallabornas delaktighet och inflytande.

sol-has-bg

Viktiga punker

• Närråd med medborgarbudgetar ska göra det möjligt för kommundelar och tätorter att med tilldelade kommunala medel utveckla sin lokala miljö. Formerna för detta ska utredas vidare
  • Mobila kommunala kontor ska underlätta kontakten mellan invånarna och kommunen