Årsmöte för Centerpartiet i Hudiksvall 2019!

Den 24 februari hölls Centerpartiet i Hudiksvalls årsmöte. I år välkomnades vi till Mariagården i Forsa. Många ärenden beslutades och en ny kretsstyrelse valdes för verksamhetsåret 2019. Vi hade även besök av Emma Wiesner, en av Centerpartiets toppkandidater i valet till Europaparlamentet.

Mötet inleddes under eftermiddagen med att kretsordförande Bengt-Åke Nilsson tillsammans med Anette Olsson från Forsa Center-avdelning hälsade välkomna till Forsa. Forsa Centeravdelning uppmärksammade även de faktum att Forsa var de valdistrikt där Centerpartiet ökade mest inom Hudiksvalls kommun.

Under mötet valdes en ny kretsstyrelse bestående av:
Bengt-Åke Nilsson, Hudiksvall (Valdes till ordförande)
Jan-Erik Jonsson, Delsbo
Joakim Westlund, Enånger
Anton Stark, Forsa
Anna Guldbrand, Hudiksvall
Erik Jensen, Hudiksvall
Anette Olsson, Forsa
Margareta Stark, Forsa
Karin Hansson, Delsbo
Anette Spjutsvik, Delsbo
Caroline Schmidt, Oppositionsråd (Adjungerad)

Det var även några som avtackades under kvällen, tyvärr kunde inte alla som skulle avtackas närvara men de som var på plats fick ta emot en bok skriven av vår egen partiledare Annie Lööf. I böckerna fanns även en liten hälsning från författaren.

Under årsmötet hade vi även besök av Centerpartiets tredjenamn på EU-listan, Emma Wiesner. Emma besökte Hudiksvall under söndagen och måndagen. Under söndagen besökte hon solcellsparken vid flygfältet innan hon deltog på årsmötet och berättade om hennes kampanj inför valet i maj. Under måndagen passade Emma på att besöka Hanna Collin och hennes pappa på deras gård i Enånger där de driver lantbruk med mjölkproduktion. Vi är väldigt tacksamma för Emmas besök och att hon kunde delta på vårt årsmöte.

När mötesförhandlingarna var avklarade bjöds det på en bit mat och som traditionen säger hölls även ett lotteri. Vi tackar alla medlemmar som närvarade under mötet, nu väntar ett nytt verksamhetsår!