Anette Ivarsson - hallänningen som sa ifrån

- Nu får ni vara tysta, sa Anette Ivarsson till nazisterna i Almedalen.

När Annie Lööfs tal i Almedalen stördes av nazister agerade två hallänningar föredömligt. Anette Ivarsson som är kretsordförande för Centerpartiet i Falkenberg ställde sig mitt bland nazisterna och sa ifrån. Paul Barath som är ordförande för KRIS ställde sig tillsammans med sina medlemmar runt nazisterna som en skyddande mur. Nu hyllas de som hjältar.

Annie Lööfs tal i Almedalen stördes av skränande nazister som hade som mål att störa ett demokratiskt möte.

Anette Ivarsson från Falkenberg agerade snabbt då hon lämnade sina partikamrater och ställde sig mitt bland medlemmarna i NMR.

- Ni är väl också här för att lyssna på Annie? Nu får ni vara tysta så vi hör vad hon säger, sa Anette Ivarsson.

NMR omringades också av KRIS, Kriminellas revansch i samhället, för att åhörarna skulle känna sig trygga. Efter sitt agerande utsågs de till Almedalens snällaste.

– Det är jättetrevligt att folk får upp ögonen för att vi inte är de människor vi var en gång i tiden, säger ordförande Paul Barath.

Läs några av inslagen i tidningar, radio och TV:

Anette Ivarsson (C) röt ifrån mot NMR

Annie Lööfs svar till nazisterna: Nu räcker det!

Därför ställde sig Anette bland NMR i Almedalen

Heder åt falkenbergspolitiker med kurage

Hon ställde sig mitt bland nazisterna

Därför ställde jag mig bland nazisterna i Almedalen