Christofer Bergenblock är årets centerkvinna

Christofer Bergenblock har av Centerkvinnorna i Halland utsetts till Årets Centerkvinna. Utnämningen gjordes när Centerkvinnorna i Halland höll sin årsstämma.

- Det här är frågor som vi aldrig kan vila i utan alltid måste jobba med. Stannar vi, så backar vi! Det kan man tyvärr se i flera av världens länder, men vi får inte misströsta utan istället ta nya och ännu kraftigare tag. Tillsammans kan vi nå ett mer jämställt och jämlikt samhälle, säger Christofer Bergenblock som blev glatt överraskad av utnämningen.

Motivering Årets Centerkvinna i Halland

Årets Centerkvinna har genom sitt tidigare ordförandeskap i kultur- och fritidsnämnden systematiskt och aktivt arbetat för jämlikhet i föreningslivet. Aktivt och medvetet för att pojkar och flickor, kvinnor och män ska ha samma förutsättningar att utöva idrotts- och kulturaktiviteter.

Årets Centerkvinna står alltid upp för jämlikhet och jämställdhet och tvekar aldrig på att ta debatten i så väl fullmäktigeförsamlingar som massmedia – nu senast om människors rätt att definiera sin könsidentitet själva.

Årets Centerkvinna lyfter fram ojämställdhet och kommer med konkreta förslag till förändring och är en viktig röst i så väl kommunpolitiken som partistyrelsen.

Jenny omvaldes som ordförande

Vid årsstämman omvaldes Jenny Håkansson, Halmstad som ordförande. Vice ordförande är Monica Hansson, Falkenberg och Anna Roos, Hylte.

Ett axplock av artiklarna som publicerats om detta:

Hallands Nyheter

P4 Halland