Christofer och Helene toppar till Riksdag och Region

Centerpartiet i Halland har nu beslutat om listorna till riksdag och region inför valet 2022 och båda listorna toppas av centerpartister från Varberg.

Christofer Bergenblock, Träslövsläge, som idag är kommunalråd i Varbergs kommun blev nytt förstanamn på Riksdagslistan följd av Marie-Louise Wernersson, Falkenberg, Algot Thorin, Halmstad, och Emma Steinwall, Varberg.

- Jag är glad och tacksam över förtroendet som jag fått av centermedlemmarna i Halland. Nu flyttar fokus från nominering till valrörelse och målet är att göra centerpartiet till en ännu starkare kraft i svensk politik, säger Christofer Bergenblock om förstaplaceringen på riksdagslistan.

Helene Andersson, Tvååker, som idag är regionråd i Region Halland blev återigen förstanamn på regionlistan följd av Christian Lidén, Halmstad, Anna Roos, Långaryd, Peter Lundin, Vallda, Erling Cronqvist, Knäred, Agneta Åkerberg, Heberg, Jenny Håkansson, Halmstad, och Helén Andersson, Grimmared.

- Jag är tacksam och ödmjuk inför det förnyade förtroendet att vara förstanamn. Tillsammans med alla kompetenta kollegor på listan och vårt valmanifest som plattform tar vi oss nu an en ny valrörelse där vi önskar än större förtroende för centerpartiets politik, säger Helene Andersson om att åter igen bli etta på regionlistan.