Förnyelse i Centerpartiet Krokom

På Krokomskretsens årsmöte i Aspås valde på måndagen en enig stämma Peter Johansson till ny kretsordförande. Han efterträder Håkan Larsson som framgångsrikt lett föreningen i 9 år. Krokomskretsen är en stark krets som syns, hörs och respekteras. Här finns många engagerade medlemmar som brinner för landsbygden, äganderätten, valfriheten och miljön.

"Det känns ärofyllt att efterträda Håkan Larsson som varit en mycket omtyckt ordförande. Jag är inspirerad och glad att få ta över klubban. Kretsen är forumet där våra medlemmar och förtroendevalda möts och inspirerar varandra. Vi bygger #TeamCkrokom tillsammans!"
Kretsordförande Peter Johansson. Peter är 30 år. Bor i Kännåsen. Är egenföretagare och driver Fröjas, Oasen i Ås. Han är fullmäktigeledamot, ledamot i barn och utbildningsnämnden, ledamot i Räddningstjänstförbundet. Peter brinner för medmänsklighet och humanism, landsbygden, företagande, social hållbarhet och miljö.

Utöver de sedvanliga årsmöteshandlingarna var EP-kandidaten Tomas Andersson på plats och informerade om vikten av fler Center-röster i EU-valet 26 maj.

Krokoms egna stjärna, vår KSO Malin Bergman gav medlemmarna en rapport om vad som är på gång i kommunpolitiken. En vision 2030 är på gång och även om det finns utmaningar väljer vi att ta an framtiden med positiv anda och se möjligheterna i HELA Krokoms kommun.

Kretsens riksdagsledamot Per Åsling berättade om Januariavtalet och spelet bakom kulisserna och det otroligt hårda arbete som ligger bakom att vi idag har en regering på plats. Vänstersvängen är bruten och Sverige tar en frihetlig och liberal väg framåt. Sverigedemokrater och Vänsterpartister är satta i periferin. Vi fick höra om grusvägspaket, satsningar på inlandsbanan, stärkt äganderätt och bättre villkor för småföretagen. Politik som gör skillnad för Krokom och Jämtland.

Johannes Andersson från Center-disktriktet i Jämtland var på plats tillsammans med flera representanter från CUF-Jämtlands nya styrelse.