Jönköpings län

Välkommen till Centerpartiet i Jönköpings län

riksdagsledamot Annie Lööf (c)

Annie Lööf är både partiledare och representant i riksdagen för Centerpartiet i Jönköpings län.

Lyckad stämma i vetlanda

Distriktsstämman i Vetlanda den 25 mars lockade cirka 140 ombud som fick lyssna till Kristina Yngwe som talade om arbetet med att ta fram en landsbygds- och livsmedelsstrategi för Sverige. Nya i styrelsen blev Erik Johansson från Hult och Anders Karlsson från Norra Sandsjö.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och ordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och distriktsordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Prata med kändispolitiker i vår

Martin Ådahl

Välkommen till utbildning för val-kommittéer i Eksjö 17/5 och Jönköping 23/5

Utbildning för nom.kom.

Raymond Pettersson
Rozita Edfelt

Rozita Edfelt på vår expedition
Centerpartiet Huskvarnavägen 40,
ingång 11 554 54 Jönköping

Du kan också kontakta distriktsordförande Raymond Pettersson
tfn 070-713 28 05.

Här kan du läsa vårt länsprogram för 2014-2018

Vill du ladda ner pressbilder så finns det gott om bilder på Flickr.

Centerpartiets regiongrupp 2014-2018

Centerpartiets regiongrupp med första ersättare

Från vänster Boel Lago, Tranås, Pelle Philip, Bondstorp, Linnea Andersson, Almesåkra, Stig-Göran Fransson, Landsbro, Emilie Walfridsson, Jönköping, Östen Johnsson, Eksjö, Per Eriksson, Stensjön, Bengt Petersson, Sunnaryd, Carina Johansson, Anderstorp, Helena Stålhammar, Stenberga, Lennart Bogren, Hult, Eva Lundemo, Jönköping, Rune Backlund, Visingsö och Raymond Pettersson, Värnamo.

SV - centerpartiets studieförbund

Centerpartiet är en av grundorganisationerna i Studieförbundet Vuxenskolan. Vi samverkar för att sprida folkbildning i hela vår region. Besök gärna SV:s hemsida och ta del av verksamheten.