Jönköpings län

Välkommen till Centerpartiet i Jönköpings län

Centerpartiets riksdagslista är fastställd i följande ordning; 1. Annie Lööf, 2. Helena Jonsson, 3. Göran Lindell, 4. Ann-Mari Nilsson, 5. Axel Lindquist.

Efter stämman beslutade regeringen att utse Helena Jonsson till landshövding i Jönköpings län. Centerpartiet gratulerar Helena och länet. Helena kommer att göra ett gott jobb i länet, särskilt för att stärka de gröna näringarna och slå vakt om de statliga myndigheter som är lokaliserade till länet. Som en konsekvens av detta kan hon inte stå på vår riksdagslista, vilket innebär att namnen efter Helena flyttas upp ett steg. Se brev från Helena

Distriktsstämma 10 mars i Smålandsstenar

Fredric Federley, ledamot i Europaparlamentet

Dropinfika 9-10
9-10 distriktsfinal Vi vet vad (centerkvinnornas traditionella frågesportstävling) Obs Anmälan
10.00 Stämmoförhandlingar
Tal av EU-parlamentariker Fredric Federley
12.00 Lunch (100kr)
Utdelning av guldnålar
Antagande av länsprogram 2019-2022
Ca 15.00 avslutning
Anmälan via jonkopingslan@centerpartiet.se , senast måndag 5 mars.
Anmälan av lag till Vi vet vad till Inga-Maj Eleholt ime@domestik.se

Handlingar till stämman finns publicerade på hemsidan www.centerpartiet.se/jonkopingslan (klicka på rubriken stämmohandlingar)

Varmt välkomna!

/Raymond Pettersson

Ny rutin för utskick

Från och med nu gäller ny rutin för alla utskick för Centerorganisationerna i Jönköpings län. Distriktsombudsman Rosita Edfeldt slutar nu och ny ombudsman håller på att rekryteras. Fram tills ny personal är på plats kommer denna tjänst att köpas av Kronobergs Centerdistrikt.

Underlag mailas till kronoberg@centerpartiet.se senast 4 dagar innan utskicket ska postas.Telefonnummer är 0470-13073. Kontaktperson Helen Spännäri.

Nomineringsstämmor regionvalet

Eftersom valkretsindelningen för regionvalet har förändats från sju till tre valkretsar så fastställs regionlistorna på regionstämmor utifrån de kommuner som ingår i den nya valkretsen. Alla medlemmar de berörda kommunerna har rösträtt. Handlingar till respektive stämma hittar du under rubriken stämmohandlingar.

Jönköping, Habo och Mullsjö kommun har stämma
Onsdag den 17/1 kl. 18.30, Församlingsgården, Bankeryd, Sjöåkrav 17 kl 18.30

Aneby, Tranås, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö kommuner har stämma
Måndag den 29/1 kl. 18.30, Studieförbundet Vuxenskolan i Nässjö

Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd och Värnamo kommuner har stämma
Onsdag den 31/1 kl 18.30, Hotell Haga i Hillerstorp

Nomineringsstämma 1 december

Fredag den 1 december 2017 fastställdes riksdagslistan för Jönköpings län. Se pressmeddelande.

Cirka 115 ombud hade samlats för att besluta om riksdagslistan.

Här kan du se alla riksdagskandidater som var med på stämman. Ett glatt och målinriktat gäng.

Tack Rosita för 37 år och tio valrörelser

Länet 2017-09-22
Idag jobbade vår kanslist Rozita Edfelt sin sista arbetsdag på expeditionen efter 37 år och tio valrörelser. Vi riktar alla ett varmt tack för dina insatser att vara vår sammanhållande länk i distriktet. I avvaktan på ny ombudsman så kommer vi få hjälp av Kronobergs distrikt med utskick och Anders Samuelsson kommer att svara i telefon.
Varmt tack Zita!
Raymond Pettersson
distriktsordförande

Martin Ådahl

Lyckad stämma i vetlanda

Distriktsstämman i Vetlanda den 25 mars 2017 lockade cirka 140 ombud som fick lyssna till Kristina Yngwe som talade om arbetet med att ta fram en landsbygds- och livsmedelsstrategi för Sverige. Nya i styrelsen blev Erik Johansson från Hult och Anders Karlsson från Norra Sandsjö.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och ordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och distriktsordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Här kan du läsa vårt länsprogram för 2014-2018

Vill du ladda ner pressbilder så finns det gott om bilder på Flickr.

Rozita Edfelt på vår expedition
Centerpartiet Huskvarnavägen 40,
ingång 11 554 54 Jönköping

Du kan också kontakta distriktsordförande Raymond Pettersson
tfn 070-713 28 05.

Centerpartiets regiongrupp med första ersättare

Från vänster Boel Lago, Tranås, Pelle Philip, Bondstorp, Linnea Andersson, Almesåkra, Stig-Göran Fransson, Landsbro, Emilie Walfridsson, Jönköping, Östen Johnsson, Eksjö, Per Eriksson, Stensjön, Bengt Petersson, Sunnaryd, Carina Johansson, Anderstorp, Helena Stålhammar, Stenberga, Lennart Bogren, Hult, Eva Lundemo, Jönköping, Rune Backlund, Visingsö och Raymond Pettersson, Värnamo.

SV - centerpartiets studieförbund

Centerpartiet är en av grundorganisationerna i Studieförbundet Vuxenskolan. Vi samverkar för att sprida folkbildning i hela vår region. Besök gärna SV:s hemsida och ta del av verksamheten.