Jönköpings län

Välkommen till Centerpartiet i Jönköpings län

Centerpartiets riksdagslista är fastställd i följande ordning; 1. Annie Lööf, 2. Helena Jonsson, 3. Göran Lindell, 4. Ann-Mari Nilsson, 5. Axel Lindquist.

Nomineringsstämma 1 december

Fredag den 1 december 2017 fastställdes riksdagslistan för Jönköpings län. Se pressmeddelande.

Cirka 115 ombud hade samlats för att besluta om riksdagslistan.

Här kan du se alla riksdagskandidater som var med på stämman. Ett glatt och målinriktat gäng.

Tack Rosita för 37 år och tio valrörelser

Länet 2017-09-22
Idag jobbade vår kanslist Rozita Edfelt sin sista arbetsdag på expeditionen efter 37 år och tio valrörelser. Vi riktar alla ett varmt tack för dina insatser att vara vår sammanhållande länk i distriktet. I avvaktan på ny ombudsman så kommer vi få hjälp av Kronobergs distrikt med utskick och Anders Samuelsson kommer att svara i telefon.
Varmt tack Zita!
Raymond Pettersson
distriktsordförande

Ny rutin för utskick

Från och med nu gäller ny rutin för alla utskick för Centerorganisationerna i Jönköpings län. Distriktsombudsman Rosita Edfeldt slutar nu och ny ombudsman håller på att rekryteras. Fram tills ny personal är på plats kommer denna tjänst att köpas av Kronobergs Centerdistrikt.

Underlag mailas till kronoberg@centerpartiet.se senast 4 dagar innan utskicket ska postas.Telefonnummer är 0470-13073. Kontaktperson Helen Spännäri.

Valombudsman till Centerpartiet i Jönköpings län

Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och vill arbeta med en valrörelse för Centerpartiet i Jönköpings län.I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med distriktsstyrelsen leda och samordna valarbetet. Det är ett omväxlande arbete som spänner över ett brett område. Bland annat ingår strategiska planeringsfrågor, intern och extern kommunikation, genomförande av valaktiviteter samt administrativ verksamhet. Tjänsten är på heltid under hela valåret 2018 med tillträde under hösten 2017. Se annons - klicka här!

Martin Ådahl

Lyckad stämma i vetlanda

Distriktsstämman i Vetlanda den 25 mars lockade cirka 140 ombud som fick lyssna till Kristina Yngwe som talade om arbetet med att ta fram en landsbygds- och livsmedelsstrategi för Sverige. Nya i styrelsen blev Erik Johansson från Hult och Anders Karlsson från Norra Sandsjö.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och ordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Distriktets vice ordförande Inga-Maj Eleholt och distriktsordföranden Raymond Pettersson flankerar årets guldnålsmottagare Börje Wilsborn Vetlanda, Håkan Josefsson, Reftele och Torbjörn Egerhag, Bor.

Raymond Pettersson
distriktsordförande

Anders Samuelsson
valombudsman

Här kan du läsa vårt länsprogram för 2014-2018

Vill du ladda ner pressbilder så finns det gott om bilder på Flickr.

Rozita Edfelt på vår expedition
Centerpartiet Huskvarnavägen 40,
ingång 11 554 54 Jönköping

Du kan också kontakta distriktsordförande Raymond Pettersson
tfn 070-713 28 05.

Centerpartiets regiongrupp 2014-2018

Centerpartiets regiongrupp med första ersättare

Från vänster Boel Lago, Tranås, Pelle Philip, Bondstorp, Linnea Andersson, Almesåkra, Stig-Göran Fransson, Landsbro, Emilie Walfridsson, Jönköping, Östen Johnsson, Eksjö, Per Eriksson, Stensjön, Bengt Petersson, Sunnaryd, Carina Johansson, Anderstorp, Helena Stålhammar, Stenberga, Lennart Bogren, Hult, Eva Lundemo, Jönköping, Rune Backlund, Visingsö och Raymond Pettersson, Värnamo.

SV - centerpartiets studieförbund

Centerpartiet är en av grundorganisationerna i Studieförbundet Vuxenskolan. Vi samverkar för att sprida folkbildning i hela vår region. Besök gärna SV:s hemsida och ta del av verksamheten.