OJ VAD TIDEN GÅR FORT

Fyrklövern

Det är ju inte länge sedan det var val till fullmäktige, landsting och riksdag. Fyra år går verkligen fort. Men det är klart valarbetet startar ju nästan ett år innan valet. Nu är det den tid när det avges en massa löften som sedan inte blir verklighet mycket beroende på att partierna inte kan komma överens.

Men under denna mandatperiod har det ju hänt en hel del i kommunen. Mycket byggnationer i alla fall en hel del administrations byggnader men lite bostäder. Åtta lägenheter. Alla säger att vi måste bli fler i kommunen men med den takten på bostadsbyggande så lär vi inte bli så många fler.

Att vi behövde en ny skola var ju alldeles uppenbart vilket Centern har arbetat för under många år och haft många förslag framtagna men det var aldrig något som föll övriga parter på läppen, men vi är naturligtvis glada över att det äntligen finns en ny och fin skola. Men även solen har sina fläckar. Ventilationssystemet verkar inte fungera, det regnar in på en del ställen och det har redan börjat rosta i kemisalen. Allt enligt uppgifter från elever på Torskolan.

Något som verkar reta folk i bygden är den byggnad som håller på att uppföras mellan kommunkontoren. Någon kallade den för bunkern och det är inte utan att jag faktiskt kan hålla med. Något som är märkligt är att de som nu sitter i allians med S inte vet vem som har bestämt hur byggnaden ska se ut. Var finns öppenheten i den konstellationen.

När ni går till valurnan den 9 september rösta på Centerpartiet för att få en öppen och rak dialog med era folkvalda centerpolitiker.

Irma Folkesson