Växjö

Välkomna till
CENTERPARTIET I vÄXJÖ

Centerpartiets starka åtta i kommunfullmäktigeÅtta starka företrädare ska representera Centerpartiet i Växjö kommunfullmäktige fram till oktober 2022. Från vänster i främre raden Yvonne Ekaremål, Andreas Håkansson, Eva Johansson och Margareta Jonsson och i bakre raden från vänster Claes Bromander, Anders Bengtsson, Andreas Olsson och Per Schöldberg.

Så här vill vi utveckla Växjö

Centerpartiet i Växjö ska vara ett attraktivt parti för väljarna i valet 2022.

Som en viktig partner i den blå-gröna Alliansen kommer vi att driva en politik som både ger ett hållbart samhälle och tillväxt i hela kommunen.

Det innebär att vi vill satsa på träbyggandet, utbyggnaden av bredband och energin från VEAB.

Den nu rådande trafiksituationen vill vi förbättra genom flera parkeringshus och pendlarparkeringar.

Vi vill också skapa förutsättningar för att även de mindre tätorterna och landsbygden kan göras attraktiva för boende och boende och företagare samt ge det lokala jordbruket möjligheter att utveckla den gröna näringen.

Vi verkar för en human integrationspolitik och vill genom Växjölöftet verka för att förstärka sambandet mellan socialtjänst, skola, polis och region.

I vårt parti är det högt i tak. Ni som vill jobba med oss på den här resan är hjärtligt välkomna.

Att utveckla Växjö är spännande!