Centerpartiet Örebro spikade listetta inför kommunvalet 2018!

På Centerpartiets medlemsmöte, under torsdagkvällen i Ässundet, valdes Per-Åke Sörman till den kandidat som kommer toppa listan i kommunvalet 2018 för Centerpartiet i Örebro.

Centerpartiet känner medvind i opinionen och därför väljs toppkandidaten redan nu för att komma igång med arbetet inför valet.

– För mig som kretsordförande känns det bra att vi kan vara ute i god tid med att utse vår toppkandidat inför kommunvalet. Det ger oss gott om tid att förbereda och kunna komma igång med valarbetet. Jag känner stort förtroende för vår kandidat, precis som våra medlemmar och den enhälliga listkommittén, säger Anders Olsson (C) kretsordförande Örebro Centerkrets.

Listettan för Centerpartiet Örebro utses också till Centerpartiets gruppledare i Örebro kommun och blir tillika vårt förslag till Kommunstyrelsens ordförande efter kommunvalet 2018.

– Det är enormt hedrande att utses till partiets toppkandidat inför kommunvalet 2018! Jag kommer förvalta förtroendet efter bästa förmåga och framförallt är det riktigt bra att vi kan vara ute tidigt med den här utnämningen för både min och partiets möjlighet att göra ett riktigt bra val, säger Per-Åke Sörman (C) kommunalråd för Centerpartiet Örebro kommun.

När det gäller resterande namn på listan till kommunvalet 2018 kommer denna process påbörjas under hösten 2017.

Anders Olsson 070-587 99 11
Kretsordförande Örebro Centerkrets