Partistämman avslutad

4 dagar, 29 timmar förhandling och behandling av mer än 600 motioner. 520 ombud från hela landet och totalt 1200 deltagare ger en lyckad partistämma för Centerpartiet på plats i Malmö.

– Jag är mycket nöjd med den här stämman, det har varit intensiva dagar med mycket bra debatter från alla deltagare från landets alla hörn. Det är kul att se att Örebrobänken har varit aktiva i talarstolen under hela stämman. Vi har verkligen täckt in alla områden, säger Per-Åke Sörman (C) kommunalråd Örebro kommun.

Per-Åke har själv varit aktiv i talarstolen för att debattera allehanda områden som bostäder, vikten av anhörigperspektiv, utbildning och att Sverige behöver jobba för en modern landsbygd där hela landet ska leva.

– Vi från Örebro vill verkligen ge mötespresidiet en eloge för sitt arbete att leda förhandlingarna och hålla ihop debatterna, hålltiderna och alla omröstningar, säger Per-Åke Sörman (C).

Stämman har jobbat utifrån fyra stycken bredare tematiska områden som är

Låt inte Sverige klyvas, Miljöansvar och grön tillväxt, Trygghet i hela landet, och En ansvarsfull internationell agenda. Alla motioner som behandlats under respektive program blir en viktig grund för den politik som Centerpartiet går till val på 2018.

– Man kan verkligen känna stämningen i partiet under dagar som dessa. På hemmaplan kan vi se en stadig tillströmning av medlemmar. Med stämman står vi redo med en tydligare Centerpolitik. Nu börjar slutspurten inför valet 2018, avslutar Per-Åke Sörman (C).

Per-Åke Sörman (C): 076-5511106