Örebro läns största laddpark för elbilar invigd av Per-Åke Sörman (C)

Idag har kommunalråd Per-Åke Sörman, Centerpartiet invigt Örebro läns största laddpark för elbilar. Laddparken är byggd av Elbilsbilisten AB, på uppdrag av myOffice Sweden och placerad på parkeringsplatsen på Stenbackevägen 6, Örebro. Parken har inte mindre än 61 laddplatser för elbilar, för två Teslabilar samt en supercharger för snabbladdning av två elbilar.

-       Centerpartiet vet att bilar och lastbilar kommer att behövas även i framtiden, men de kommer då att drivas med hållbara bränslen i tanken. Teknikutvecklingen är central för att åstadkomma ett hållbart resande! Därför är denna satsning som MyOffice gör så värdefull, säger Per-Åke Sörman, kommunalråd för Centerpartiet i Örebro kommun.
Centerpartiet vill att kommunens egna fordon ska drivas av miljövänligt bränsle och vi vill fortsätta uppmuntra ett ökat användande av miljöbilar bland privatpersoner och företag i kommunen på olika sätt, liksom öka tillgängligheter för elbilspooler för fler.

-       Med den här laddplatsen går vi i bräschen för ett nytt sätt att kombinera företagande, hållbarhet och delningsekonomi. Vårt mål med detta är att vara en attraktiv arbetsplats för företagare som har ett miljötänk. Genom att ladda sin elbil här, eller att vara en del i elbilspoolen, säger Jimmy Palmborg, marknadschef på myOffice.

Elbilsbilisten är ett av de stora elbolagen oberoende företag och just nu det snabbast växande företaget inom elbilsladdning. myOffice Sweden är ett buissness community med 95 medlemsföretag. Laddplatsen som byggts är en av mellansveriges största, och till laddplatsen kommer man att etablera en elbilspool med transportbilar samt några tesla personbilar. MyOffice verksamhet kommer i framtiden att utökas till fler platser i Sverige och även där kommer laddplatser att byggas.

Mer info:
Per-Åke Sörman, Centerpartiet: 076-551 11  06