Centerpartiet i Örebro söker politisk sekreterare

Efter höstens valframgång söker nu Centerpartiet i Örebro en politisk sekreterare som har ett stort engagemang och en verklig vilja att förändra Örebro till det bättre. Du kommer att ha en viktig samordnande roll för att bygga ett starkt lag den kommande mandatperioden och förverkliga våra visioner och idéer för ett grönare Örebro.

Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska ledningsarbetet. Framförallt ska du fungera som stöd till vårt kommunalråd och våra övriga förtroendevalda. I Örebro ingår Centerpartiet i den styrande kommunledningen, och under kommande mandatperiod kommer du därmed också samverka med politiska sekreterare och kommunalråd för våra samarbetspartier KD och S.

Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Vi förutsätter att du har god dator- och medievana samt föreningserfarenhet. Vi ser gärna att du delar centerpartiets värderingar och är nischad inom områden såsom upphandling, civila samhället samt småföretagande. Du ska ha en bra attityd och god samarbetsförmåga. Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Urval av arbetsuppgifter:

o Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter.

o Ta fram underlag till partiets förtroendevalda.

o Delta i möten och politiska förhandlingar för att förverkliga partiets valplattform.

o Sekreterare åt kommunfullmäktigegruppen och förtroendemannagruppen.

o Delansvar i teamet för Centerpartiet i Örebros sociala medier.

o Samverka med majoritetens politiska sekreterare vid gemensamma aktiviteter.

Tjänstgöringsgraden är upp till heltid med tillträde under januari 2019. Anställningen är en visstidsanställning som längst fram till 31 december 2022, med en provanställning på sex månader. Anställningen omfattas inte av LAS. Formellt kommer du vara anställd av Örebro Kommun. Arbetsplatsen är belägen i Örebro Rådhus. Arbetstiden är oreglerad och arbete på kvällar och helger förekommer, men grundschema är vardagar 8.30 - 16.30.
Sänd din ansökan till Elisabeth Malmqvist via mejl: elisabeth.malmqvist@orebro.se
Eventuella frågor och funderingar under ansökningstiden mottages av Elisabeth via mejl eller över telefon, du når henne på nummer: 072-53 40 155
Intervjuer kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är måndagen den 10 december 2018.
Väl mött med din ansökan!

Per-Åke Sörman
Ansvarigt Kommunalråd