Per-Åke Sörman lämnar uppdraget som kommunalråd

Centerpartiets kommunalråd Per-Åke Sörman har i samråd med Centerpartiet i Örebros kretsstyrelse samt kommunfullmäktigegrupp valt att på nästa kommunfullmäktige avsäga sig sin roll som kommunalråd i Örebro kommun. Anledningen är att kretsstyrelsen och kommunfullmäktigegruppen saknar förtroende för Per-Åke Sörman som kommunalråd.

- Per-Åke har i samråd med kretsstyrelsen och kommunfullmäktigegruppen valt att avgå från sin roll som kommunalråd för Centerpartiet. Vi är dock glada att han blir kvar och arbetar för en bättre landsbygd i kommunen och arbetar med centerpartiets frågor ur ett landsbygdsperspektiv genom att fortsätta som ordförande i landsbygdsnämnden, frågor där Per-Åke har högt förtroende och ett stort väljarstöd, säger Maria Comstedt, kretsordförande för Centerpartiet i Örebro kommun.

Just nu pågår arbete i Styrelsen för Örebrokretsen med att ta fram Per-Åke Sörmans ersättare som kommunalråd för Centerpartiet i Örebro.

För mer info: Kontakta Maria Comstedt, maria.comstedt@comstedt.nu el. 0706209928