JIMMY TOPPAR LISTAN

Nuvarande kommunalråd Jimmy Nordengren har valts som nummer ett på partiets kommunfullmäktigelista.

- Jimmy Nordengren är en stark ledare som redan har ett stort förtroende i vårt parti. Genom stöttande engagemang och lagkänsla internt i partiet, lyhördhet ut mot medborgarna och med en tydlig kompass i centerpolitiken spelar han en viktig roll för kommande mandatperiod, säger Anna Heder, sammankallande i Centerpartiets nomineringskommitté.

Jimmy Nordengren har varit politiskt aktiv sedan 2006 och i oktober 2020 tillträdde han som kommunalråd för Centerpartiet i Örebro.

- Jag är otroligt tacksam för förtroendet och kommer göra allt jag kan för att skapa ett ljusare, tryggare och grönare Örebro där du som medborgare själv kan bestämma över ditt eget liv. Att dessutom arbeta tillsammans med detta fantastiska team i Centerpartiet Örebro känns otroligt bra, säger Jimmy Nordengren.

Utöver Nordengren presenteras följande kandidater för Centerpartiet: Anna Ekström, Anders Olsson, Abdulrahman Ibrahim Muhammed, Gunhild Wallin, Alexandra Royal, Elisabeth Malmqvist, Maria Comstedt, Xerxes Åkerfeldt och Tina Fingal Swens.