Kerstin Sjöberg ny ordförande för Centerpartiet i Norrköpings kommun!

Igår vid Centerpartiets årsstämma i Norrköping valdes Kerstin Sjöberg till ny ordförande.

- Jag känner mig glad och hedrad över att leda Centerpartiet under kommande år. Jag ser fram emot att genom vår politik bidra till en hållbar framtid för Norrköping och kavla upp ärmarna för en framgångsrik valrörelse för Centerpartiet, säger Kerstin Sjöberg, ordförande Centerpartiet, Norrköping.

Den nye ordföranden har tidigare varit verksam inom partiet som vice ordförande och arbetar till vardags som lärare. Kerstin är idag ledamot av kommunfullmäktige samt vård- och omsorgsnämnden. På frågan vad Centerpartiet i Norrköpings kommun kommer fokusera på i valrörelsen, svarar Kerstin Sjöberg:

- Vi vill skapa nya jobb genom att göra det enklare att driva företag och nyanställa, och vi vill höja ambitionerna för miljön genom att öka investeringarna i gröna näringar och i grön el. En av de viktigaste frågan som vi kommer att driva i valrörelsen i Norrköpings kommun är att att få fler utförare inom vården.

För mer information kontakta:

Kerstin Sjöberg, kretsordförande på telefon 070-312 86 37 eller mail kerstin.sjoberg@centerpartiet.se

Centerpartiet är det långsiktiga alternativet i svensk politik. Vi strävar efter ett hållbart Sverige där människor får bestämma mer själva.