Centerpartiet i Kvillinge gör en nystart!

Centerpartiet växer i antalet medlemmar i hela Norrköpings kommun och så också i Kvillinge. I och med att fler medlemmar engagerar sig vill man också driva lokala frågor och frågor som berör. Avdelningen i Kvillinge har varit vilande under några år men nu har intresset för politiska frågor tagit fart och många vill vara med och påverka.

Igår kväll hölls årsmöte hemma hos Sven och Gun-Britt Holgersson på Hamndalsvägen i Åby. En ny styrelse valdes och fick följande utseende:
Ordförande Pia Berglund
Vice ordförande Erik Darenius
Sekreterare Madeleine Johansson
Kassör Markus Åkerman
Ledamot John Håkansson

- Vi ser fram emot en spännande valrörelse och att få samtala med de boende i Åby, Jursla och dess närområden om hur vi kan stärka vårt närområde ytterligare. Det händer mycket i Kvillinge just nu som berör de som bor här ute och vi vill gärna påverka utvecklingen positivt, säger Pia Berglund, nyvald ordförande. Vi har påbörjat arbetet med ett lokalt politiskt program men det finns plats för flera att vara med hos oss, avslutar Pia.

Vid frågor kontakta ordförande Pia Berglund på mobil 070-750 56 96 eller mail pia.berglund@sweship.se

På bilden: den tidigare ordföranden Gulli Henocksson Johansson (till höger) överlämnar avdelningens ordförandeklubba till nyvalda ordföranden Pia Berglund (till vänster).