Ny ledning har valts i Centerpartiet!

På kvällens kretsårsmöte på Vingården, Vrinnevisjukhuset valdes en ny kretsstyrelse för Centerpartiet i Norrköpings kommun.

Inbjudna vårddirektören Jessica Frisk inledde mötet med en information om Vrinnevisjukhusets utbyggnad och framtid.

Christian Widlund, omvaldes som ordförande och Pia Berglund omvaldes till vice kretsordförande.

Per Strålin, Ingela Fredriksson, Peter Gustavsson och Roger Sandström omvaldes som ordinarie styrelseledamöter tillsammans med nyvalda Kay Andersson, Vånga, Ann-Louise Israelsson, Vikbolandet, Mats Appel, Norsholm.

Till ersättare i styrelsen omvaldes Jonny Håkansson, Markus Åkerman, Johanna Forsell och Mikael Appelberg medan man nyvalde Camilla Hahn, Norrköping, Emil Edebo, Norrköping och Elza Gunnarsson, Norrköping. Styrelsen utökades således med ytterligare en ersättare.

Lämnade styrelsen gjorde Ann-Britt Leo, Klas Fredriksson, Madeleine Johansson och Marie Appel.

Rune Jonsson, som varit revisor under många år hade avsagt sig uppdraget så nu omvaldes Kerstin Garstad som revisor med nyvalde Lars-Olof Johansson, Vikbolandet. Madeleine Johansson, Simonstorp nyvaldes som revisorsersättare.

"Jag är tacksam över att få medlemmarnas förtroende att vara ordförande för Centerpartiet i Norrköping i ytterligare ett år. Jag ser fram emot ett år då vi ska samtala mer med och lyssna på kommunens medborgare för att stärka vår politik, så att den fortsätter vara relevant och möta de frågor som är viktiga för Norrköpingsborna", säger Christian Widlund

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar avtackades stämmopresidiet bestående av ordförande Curt Andersson och sekreterare Roger Sandström samt avgående ledamöter/ersättare med blommor. Under mötet åts smörgåstårta, kaffe/thé och semla. Alla närvarande deltog också i centerpartiets diskussion under namnet Samtalsåret 2020.

För mer information kontakta Christian Widlund på mobil 070-899 30 00 eller mail christian.widlund@centerpartiet.se.