CUF Norrköping har haft årsmöte

CUF Norrköping hade på tisdagskvällen den 16 februari sitt årsmöte för första gången via det digitala verktyget zoom.

Årsmötet omvalde styrelsen; Erik Lambot som ordförande, Jaafer Obed till vice ordförande, Hugo Hassler som ledamot och som kassör valdes Roger Sandström.

Vid årsmötet deltog också distriktets ordförande Edvin Wallentin. Som inbjuden gäst deltog Caroline von Seth från förbundsstyrelsen som pratade om CUF utbildningspolitik. Diskussionen blev lång och många deltog i den då många känner att de vill påverka.

”Det har varit ett väldigt speciellt år. Mycket som vi tar för givet har inte fungerat och det är i sådana situationer som människor prövas. Även om vi unga har till synes haft det fritt känner vi med dem som varit tvungna att hålla sig hemma och varit helt beroende av andra. Vi känner ju alla någon som varit tvungen att stanna inne på grund av pandemin. Nu hoppas vi att pandemin ska dra förbi så att vardagen kan bli mer som den varit. Vi vill prata liberal politik och hoppas få diskutera detta framöver då många unga står oss nära politiskt och värderingsmässigt. Norrköping behöver mer grön liberalism och det hoppas vi kunna sprida!”, säger ordförande Erik Lambot.

Vid eventuella frågor kontakta ordförande Erik Lambot på telefon 072-282 69 34 eller mail eriklambot@live.se