Kommunikatör/kretsorganisatör till Centerpartiet i Norrköpings kommun

Centerpartiet i Norrköpings kommun söker en medarbetare som med stort engagemang och driv vill vara med och lägga grunden för en valframgång i det kommande valet.

Är du samhällsintresserad, resultatfokuserad och gillar att ta eget ansvar? Har du ett intresse av marknadsföring och kommunikation? Gillar du att lösa problem för att hjälpa andra personer prestera bättre? Attraheras du av att arbeta i en ideell organisation med att utveckla budskap, budbärare och verksamhet? Tveka då inte att söka tjänsten!

Dina kommande arbetsuppgifter
Du kommer att vara en nyckelperson i partiets planering och arbete för att genomföra en lyckad valrörelse. I tjänsten ingår:

• Projektledning av aktiviteter under valrörelsen
  • Marknadsföring och kommunikation, både i tryckt och digital form
  • Strategiskt arbete med sociala media
  • Kommunikativt stöd för kandidaterna
  • Administrativa uppgifter

Arbetet är omväxlande, det ingår både att jobba övergripande och att lösa praktiska, konkreta frågor. För att klara av uppgifterna behöver du samverka med olika aktörer såsom exempelvis kandidater, medlemmar, kretsstyrelsen och tryckerier.

Din framtida arbetsplats
Centerpartiet i Norrköping siktar på att genomföra en bättre valrörelse jämfört med 2018 och målsättningen är att öka antalet mandat i kommunfullmäktige. Du kommer vara en del av en rörelse med stort engagemang att göra Norrköping bättre. Inom partiet finns det flera personer som har en lång politisk erfarenhet och andra som är relativt nya. Vi har ett kontor centralt i Norrköping.

Du kommer ha goda möjligheter att lära dig om hur en valkampanj går till och vi förväntar oss att du kommer bidra med nya tankesätt som hjälper oss att nå den framgång som vi vill.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en positiv inställning till att lära dig nya saker och som samarbetar bra med andra människor. För att lyckas i rollen trivs du med att hjälpa andra personer och du är lyhörd för olika behov. Som person tar du ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du är lösningsfokuserad, kan arbeta strukturerat och sätter upp och håller tidsramar. Du har en förmåga att omsätta nya idéer till konkreta lösningar för att nå önskat resultat.

Vi söker dig som har:

• Minst tre-årig gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna i kombination med pågående eller avslutad utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller samhällsvetenskap
  • Förmåga att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
  • Intresse för marknadsföring och kommunikation

Meriterande är om du har:

• Tidigare erfarenhet från arbete inom en ideell organisation
  • Praktisk erfarenhet av kommunikation, marknadsföring eller projektledning
  • Erfarenhet av arbete med sociala medier, bild- och videoredigering
  • Ytterligare språkkunskaper

Att du ställer upp på Centerpartiets grundläggande värderingar är en förutsättning.

Tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning på 50% från och med 1 mars till och med 30 september 2022. Arbetsbelastningen kommer variera och du måste vara beredd att anpassa din insats efter vilka behov som finns. Mest intensivt blir det under de sista månaderna. Arbete på kvällstid och helger kan förekomma.

Ansökan
Skriftlig ansökan med CV och personligt brev skickas till norrkoping@centerpartiet.se. Vi vill ha din ansökan senast den 9 januari.

För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till:
Camilla Hahn, vice ordförande i kretsstyrelsen, camilla.hahn@centerpartiet.se, 070-200 86 14
Roger Sandström, politisk sekreterare, roger.sandstrom@centerpartiet.se, 072-716 38 59

Välkommen med din ansökan!