Välkommen till Centerpartiet i Östergötland

Alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik för Östergötland.

• Centerpartiet är ett grönt, frihetligt parti med fötterna på jorden
  • Vi tänker göra allt vi kan för att fler ska få ett jobb att gå till
  • En av våra allra största utmaningar är att stoppa klimatförändringarna. För att vi ska få ett hållbart samhälle måste alla ta ansvar
Du kan läsa mer om vår politk här: https://www.centerpartiet.se/var-politik/politik-a-o

Distriktsstyrelsen jobbar stöttande åt kretsar i hela Östergötland

Distriktetstyrelsen jobbar kontinuerligt med att samordna och stötta kretsarna i deras dagliga arbete, samtidigt som det är en kontaktyta mellan kretsar, regionen, riksdagen och riksorganisationen.

Har du några frågor eller förslag till distriktet, kontakta då ombudsman Felix, ordförande i din krets eller någon i distriktsstyrelsen.

I distriktsstyrelsen sitter:

Birgitta Gunnarsson, Mjölby (ordförande), Lars Vikinge, Linköping (1:e vice ordförande), Joakim Magnusson, Åtvidaberg (2:e vice ordförande), Muharrem Demirok, Linköping, Carola Andersson, Valdemarsvik, , Roger Sandström, Norrköping, Kristin Yderfors, Finspång, Wilhelm Ydrestål, Ydre samt Lars Carlsson, Motala.

sol-has-bg